Zintegrowana jednostka napędowa ROTWILD IPU (Integrated Power Unit)

Zintegrowana jednostka napędowa ROTWILD IPU (Integrated Power Unit) - Rotwild Polska

Zintegrowana jednostka napędowa ROTWILD IPU (Integrated Power Unit)

Jednostka IPU ROTWILD składa się z silnika elektrycznego Brose oraz opracowanego przez nas akumulatora. Celem naszych prac było całkowite zintegrowanie dwóch elementów w ramie roweru w taki sposób, aby zachować parametry dynamicznej jazdy (geometrię oraz kinematykę) właściwe klasycznym rowerom górskim. Układ IPU został wpisany do rejestru patentów Europejskiego Urzędu Patentowego pod nr DE 10 2013 218 004.

Jednostka napędowa

Silnik elektryczny do rowerów pedelec, opracowany przez firmę BROSE, niemieckiego dostawcę dla sektora motoryzacyjnego, tworzy podstawę naszej jednostki IPU. Jest to elektryczny silnik bezszczotkowy charakteryzujący się wyjątkowo kompaktowym designem połączonym z wysoką sprawnością. Moc generowana przez ten silnik elektryczny przenoszona jest w dwóch etapach w stosunku 1:27. Oznacza to, że silnik ten zawsze obraca się z optymalną częstotliwością obrotów, zapewniając tym samym wysoką sprawność. Inną, unikalną cechą konstrukcyjną silnika Brose jest zastosowanie mechanizmu o dwóch wolnych kołach we wnętrzu. Jest to niezwykle istotne w przypadku rowerów pedelec z prędkością graniczną rzędu 25 km/h wymaganą przepisami prawa. Dzięki zastosowaniu drugiego mechanizmu wolnego koła, silnik elektryczny zostaje całkowicie odłączony po przekroczeniu progu 25 km/h, umożliwiając rowerzyście dalsze zwiększanie prędkości jazdy dzięki sile mięśni i bez żadnej straty prędkości.

Akumulator

Akumulator został przez nas zaprojektowany we współpracy z niemieckim producentem akumulatorów. Zasadniczo składa się on z czterech podstawowych elementów: 40 ogniw litowo-jonowych, systemu zarządzania baterią (BMS) z wiązką przewodów i wtyczką silnika, zintegrowanego gniazda ładowania oraz obudowy chroniącej w swoim wnętrzu całość jednostki akumulatora. Wspomniane 40 wysokiej jakości ogniwa litowo-jonowe typu LG INR18650MJ1 podzielone zostały na 5 pakietów po 8 ogniw każda (4P10S). Pojedyncze ogniwo dostarcza potencjalną różnicę 3,6 woltów (zakres 4,2-3,6 woltów) przy pojemności 3.500 mAh. Wyjątkową cechą przedstawianego ogniwa litowo-jonowego jest struktura chemiczna na stronie wewnętrznej, która została zaprojektowana specjalnie z myślą o rowerach pedelec oraz zastosowaniu w motoryzacji.

Integracja IPU w rowerach o różnych konstrukcjach

Jednostka IPU została przez nas zaprojektowana w sposób umożliwiający jej wykorzystanie w rowerach wszelkich kategorii czy zakresach bez żadnych większych ograniczeń pod względem geometrii, kinematyki czy kompatybilności, tj. poczynając od ROTWILD MTB Cross Country przez All Mountain do Enduro, jak również w wielofunkcyjnych sektorach rowerów turystycznych (Tour) czy Trekking Bike. W tym celu obudowa silnika stała się nieodłączną częścią ramy, ściśle przymocowaną śrubami do amortyzatora na dolnej ramie, a jednostka i rama zaś – akumulator zintegrowany z rurą dolną - staje się elementem podpierającym konstrukcji ramy. Kompaktowy design dodatkowo pozwala na stosowanie tylnego trójkąta niewielkich długości czy na prawidłowe umiejscowienie punktów obrotu, istotnych dla opracowania konstrukcji ram z pełnym zawieszeniem.